torstai 12. marraskuuta 2015

Viikko 23 - Kirja, jonka olen halunnut lukea jo pitkään, mutta jota en ole lukenut

Tätä varten piti kaivaa To Be Read -kirjalistani esiin! Olen kyllä karsinut sitä viime aikoina rankalla kädellä, joten jäljelle jäivät todella vain ne mielenkiintoisimmat sekä klassikoiden klassikot. Listalla on paljon sekä uusintalukua odottavia (jotta en unohtaisi) sekä teoksia, joita olen halunnut lukea pitkän aikaa.

Viikon 23 kategorian kirjavoittaja on kuitenkin George Orwellin Vuonna 1984. Tämän kirjan olen halunut lukea vaikka kuinka pitkään! Ensin oli Aku Ankka -sarjakuvaversio teoksesta jossakin taskukirjassa (en muista missä), jonka innoittamana halusin lukea tämän. Sitten aloittaessani kirjablogin vuonna 2012 luin Aldous Huxleyn Uljaan uuden maailman ja rakastuin dystopiakirjallisuuteen. Tässä vaiheessa aloin tehdä TBR-listaani ja lisäsin Orwellin teoksen listalle virallisesti. Ja vieläkään en ole saanut aikaiseksi lukea sitä! Ensi vuonna viimeistään täytyy tehdä parannus.

4 kommenttia:

  1. Pidin enemmän Orwellin kirjasta Vuonna 1984 kuin Uljaasta uudesta maailmasta. Pitäisi lukea uusiksi.

    VastaaPoista
  2. 1984 on upea! Uljas uusi maailma taas on minulla juuri lainassa kirjastosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko lukea tuo klassikko ensi vuonna sitten!

      Poista